2017. április 9., vasárnap

Húsvéti tojásgyűjtő horgolt kiskosár

Húsvét előtt minden évben sok kis aranyos dolgot találunk, amit jó lenne elkészíteni. Nyuszik, csibék, tojások, és persze kis kosarak. Itt is egy kicsi kosárkát látsz, sőt, rögtön kettőt.

Horgolt tojásgyűjtő kiskosár

Az egyik kisebb, a másik nagyobb. Mindkettőnek van füle is. :-) Füle, úgymint kosárfül, és úgy mint nyuszifül. szóval ez itt egy (kettő) nyuszifüles kosár.

Te is el tudod készíteni! Egy óra alatt készen lehetsz vele, a száleldolgozással együtt. Jó, a kicsivel mindenképp.

Ha tudsz sapkát horgolni, már előnyben vagy.

A nagyobbik tojásgyűjtő kosárka

Hozzávalók


Vastag fonal (Bravo Big/Lisa Big), 1 gombolyag (200 gramm)
8-10 mm-es horgolótű

Egy gombolyag fonalból két kis kosarat tudsz horgolni.

Egyráhajtásos pálcákkal dolgoztam, hogy gyorsan készen legyek, még azelőtt, hogy elfogy a fonal.

A kosárka horgolása

  • 12 pálcát varázskörbe öltve kezdtem a munkát.
  • A második körben dupláztam a pálcákat.
  • A harmadik körben csak 6 helyen szaporítottam a nagyobb kosárhoz.
  • A kisebb kosár 24 pálcás,  a nagyobb 30.
  • Mindkét kosárnál 4 szaporítás nélküli sor következett, tehát a nagyobb 7, a kisebb 6 sorból áll.

A kosár füle

A kosárfül 2, illetve 3 rövidpálca széles, a hosszánál arra figyelj, hogy a tulajdonosa ne húzza majd a földön, de azért a karjára tudja akasztani. (20-30 sor)

A kosár fülét horgolhatod közvetlenül a kosárra, így csak egy végét kell rávarrnod, de ha meg tudod oldani, horgold rá a másik végét is a kosárkára. Arra ügyelj, hogy a fül mindkét oldalán azonos számú pálca legyen.

A nyuszi füle

A nyuszifül el is maradhat, akkor a kosárka egy bármikor használható darab lesz.
Ha fület is kap, arra gondolj, a második fülnek pont olyannak kell lennie, mint az első. :-)

A fület 3, illetve 4 rövidpálcával kezdtem, 2 sor után a sor a mindkét végén szaporítottam egy-egy pálcát. Most pár sor szaporítás nélküli készül, végül hegyesítjük a fület. A sorok elején fogyasztok 1-1 pálcát addig, amíg el nem fogynak a pálcák. Az utolsó sor az, amikor az utolsó két pálcát horgolom össze.

Ezek után már csak a fülek felvarrása és a száleldolgozás van hátra. A füleket a kosárfül alá tettem.

A kosarat elkészítheted sokkal vékonyabb fonalból is, dupla vagy tripla szállal, a szükségesnél kicsit vékonyabb tűvel, hogy legyen egy kis tartása.

Én a nagyobb kosarat 10 mm-es, a kisebbet 8 mm-es tűvel horgoltam. Elárulom, még maradt is egy kevés fonal.

Ha a kosárka nem elég formás, úgy értem, kicsit elfekszik, ha leteszed az asztalra, akkor egy műanyag tálkát tegyél bele. Az én nagyobbik kosaram sem akart fotózkodni, (igaz ráadásul még nagy szél is volt) ezért kénytelen voltam beletenni a kisebb kosarat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése