2016. április 24., vasárnap

Divat a rojt - All Shawl most éppen rojtokkal

2016 egyik divatőrülete a rojt. Rojtos táska, dzseki, pulcsi, sál, és persze kendő. Ha ismered az All Shawl-at, akkor lehet, emlékszel arra, hogy egyik változata a Funky rojtos.

Horgolt rojtok

Mindenképpen akartam egy rojtos kendőt. Persze, majd csalni is fogok, és lefényképezem az erősen nagykorú rojtos kendőmet, de amíg ez bekövetkezik, itt az új kendő.

All Shawl, rojtokkal.

All Shawl rojtokkal


A rojtok nem a felszabott fonalszálak kendő szélére történő hurkolásával készültek, hanem annál sokkal egyszerűbben. (Amúgy nem egyszerűbb.) :-)

Ha olyan a fonalad, mint például a képen látható, ami könnyen szálaira esik, ha elvágjuk, akkor egyszerűbb a horgolt rojt készítése.

Ennél a kendőnél ez annyit jelentett, hogy az utolsó sorban készültek a rojtok, 15 láncszem, visszafelé hamispálcákkal. Amikor visszaértem a kendőhöz, a következő két pálcaközbe 1-1 rövidpálca, és a második rövidpálca után ismét 15 láncszem, vissza hamispálcával, stb. 

Ha érdekel a rojtozás időigénye, akkor pontos időt tudok mondani erre. Nekem 2 és 1/4 órába telt, mire minden rojtot meghorgoltam. Plusz 100 gramm fonal.

Így a teljes kendő 251 grammos, 8 mm-es tűvel horgolva. Lehet, a pontos adatok nem is érdekelnek, de engem igen, és én általában már 2 nap múlva nem tudom, mekkora tűvel készítettem valamit, ezért ez itt nekem dokumentáció is egyben. :-)

Rojtos kendő

Nem ez az egyetlen ilyen kendőm, többször írtam már All Shawl-ról, és persze elég sokat horgoltam is. Ez is olyan kendő, amire ha rákattansz, nem állsz meg 1-2 darabnál.

Ha nem olvasnád el a többi posztot, az mindenképpen fontos, hogy 0 és 1-es vastagságú fonalból ne csináld, zoknifonal vastagságtól felfelé bátran választhatsz, jó a 6 és 7 szerintem már túlzás.
Sokkal nagyobb tűvel horgold, mint az ajánlott vastagság. Nem kell aggódni, hogy ronda nagy lukak vannak a pálcák tetején, mert a következő sorban két pálca közé kell ölteni, és akkor pont letakarod.

Ez a kendő abban tér el a többi All Shawl-tól, hogy NEM kellett hosszított egyráhajtásos pálcát használni. Ez a megszokott egyráhajtásos pálcákkal készült.

Az összes All Shawl posztomat kilistázhatod a keresőbe beírva a kendő nevét, vagy a címkére kattintva.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése