2015. április 20., hétfő

Tavaszi szellő kendő bemutatkozása

Annyi kendőminta van a neten, minek még egy? Ez más, ez az enyém! :-)
Igen, én terveztem. Mondjuk rajzoltam, és találtam ki. A tervezést nem érzem megfelelőnek, mert ez inkább a tapasztalat irányából indulva alakult rajz.

Tavaszi szellő kendő Catania fonalból

A kendőmintákkal az szokott a bajom lenni, hogy túl sokat kell horgolni. A gyors sikert szeretem, nem szeretem, amikor heteket szüttyögök egy kendőn, pláne, ha utána nem is tetszik.

Ezért nálam minden minta úgy végzi, hogy kissé átalakul. Általában a pálcák számát szoktam csökkenteni, és pár éve nagyon büszke voltam magamra, milyen jól kitaláltam a mintát, aztán mondták mások, ez melyik minta. :-)

Tavaszi szellő kendő Unforgettable fonalból

Tehát az volt a kiinduló helyzet, kellene egy olyan kendőminta, amit nagyon kevés fonalból is értékelhető méretű kendővé lehet tenni.

Ha könnyű, szellős, nyári kendőt akarok, akkor az ne legyen 20-30 dkg. Gondolom ez elfogadható. :-) A nyári kendőkre én 1 gombolyagot szánok, vékony fonalból ez se kis munka.

Több kísérlet után alakult ki a minta. A minta szellős, ez a része a névnek meg is van fejtve. Miért tavaszi? Na vajon miért? :-) Egy könnyű csipkekendő számára, amit ráadásul tavasszal teszek közzé mi lenne jobb név?
Így tehát az új kendő neve: Tavaszi szellő kendő.

A teljes Tavaszi szellő kendő

Milyen a kendő? Laposan elnyúló háromszög, tehát jobban szélesedik, mint ahogy a háromszög magassága nő. Ennek előnye az, hogy nem ér le a térdedig hátul, mire elöl össze tudod fogni.

A minta könnyen megjegyezhető, két sor ismétlődik.
Az első két sor persze egészen más, tehát a 3.-4. sor az, amit ismétlünk. Meddig? Ameddig elég nagynak nem érzed, vagy nagyon meg nem unod, vagy ameddig tart a fonalad.
Az utolsó sora olyan legyen, amiben a 4 pálca, köztük láncszemmel mintarész található. (6. sor)

Blokkold, ha úgy szereted, de ha csak a nyakadba akarod tenni, ez el is maradhat.

Egyszínű fonalból is szép, de a színátmeneteseket szereti igazán. (Bamboo Fine, Angora Gold Batik, Catania)
Egy hosszan színátmenetes fonalból igazi szépség lesz. (Tahiti)

Igen, egy kendő, amit meghorgolhatsz Catania fonalból is. Nem, nem lesz kemény, mert 5 mm-es tűvel horgolod! Nem, nem gond, hogy nyúlik, ez a cél!

A kendő rajzán erősen látszik, hogy nem vagyok grafikus, sőt a számítógépes rajzolás sem erősségem.

Tavaszi szellő kendő rajza


A képet le tudod tölteni, és ki tudod nyomtatni. Az eredeti rajz is A/4-es papíron van, azt szkenneltem be.

A kis karikák a láncszemeket jelentik, a vonal egy áthúzással az egyráhajtásos pálca, két vonallal a hasán pedig kétráhajtásos. Az x a rövidpálca. Kezdésnél a kis pont a körré kapcsolást jelzi.
Kétráhajtásos pálca csak a sorok végén van.

Utóbb vettem észre, az egyráhajtásos pálcákon hol erre, hol arra dől a vonal, ezt tekintsd sajtóhibának, a lényeg, egyszer van áthúzva=egyráhajtásos pálca.

13 megjegyzés:

  1. Nagyon-nagyon szép! Megyek Tahitit venni. :-) Köszönöm!

    VálaszTörlés
  2. Esetleg egy szoveges leirast csinalnal hozza legyszi?
    Nekem nem egyertelmu, hogy mikor kell szembe olteni es mikor a kialakult nagyobb reszbe. Koszi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Enikő! Szembe a második sorban, majd a harmadiktól kezdve minden páratlan sorban öltesz a kendő közepén. Az összes többi helyen ívbe öltünk.

      Törlés
    2. A mintádat a Fonalbolt pénzért árulja, gondoltam, jobb, ha tudod. Fel vagyok háborodva!

      Törlés
  3. Valamiért nekem nem lesz szimmetrikus. Nem szokott gondom lenni a leírásokkal, igaz, kendőt még sosem horgoltam és rajzról sem szeretek annyira dolgozni, de ha átírom szövegesre a 3. és 4. sort valamiért akkor sem látom, hogy a soron belül hol kell ismételnem.

    VálaszTörlés
  4. Megvan :) Pedig már majdnem lemondtam róla...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Emese!
      Hogy jöttél rá,hogy hogyan kell ismételni a 3. és a 4. sort a soron belül?

      Törlés
  5. Én sem tudok rájönni,hogy hogyan kell beilleszteni a 3. és a 4. sort a soron belül.Kérek szépen segítséget!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nézd meg az 5-6. sort, az is ugyanaz, csak már több mintaegység van a sorban. Ott jobban látható, tehát horgold meg képről azokat is, szerintem akkor világos lesz, hogyan ismétlődik. Mivel a rajzot nem akartam még nagyobbra készíteni, így a 6. sornál jelzem, hogy annak kell az utolsó sornak is lennie, de ebben a kendőben csak 2 sor ismétlődik, vagyis a 6. sor pont olyan, mint a páros sorok. Az 5. meg pont olyan, mint a páratlan sorok.

      Törlés
    2. Köszönöm szépen a segítséget!Meghorgoltam az 5-6. sort is,most már látom,hová kerül a 3-4.sor.Azt hiszem,letisztul hamarosan a többi mintaegység elhelyezése is.

      Törlés
  6. Könnyen megjegyezhető minta, gyorsan alakuló kendő. Kezdő, internetről tanult horgolótudással álltam neki és megy. Köszi szépen :-)

    VálaszTörlés
  7. Nekem megvan. Szépen követhető a óajz, köszönöm :-)

    VálaszTörlés
  8. Elkészült nálam is, könnyen készíthetõ, köszönet a mintáért!

    VálaszTörlés