2015. április 5., vasárnap

Horgolt felső - WIP

A horgolt felső már tavaly is érdekelt, és készült is egy.
Sajnos korlátozott lehetőségekkel, mert a legjobban egy egyszínű, hosszú ujjú pulóverrel mutat, ami lehetőleg valamilyen erősebb (sötét) színű legyen. Ja, és ne legyen a pulcsin díszítés. Nehéz eset. :-)

A kiszemelt áldozat:
Mystique tunika a Red Hearttól

Már tavaly megtetszett ez a felső, bár, hozzá kell tennem, hogy nem pont olyanra horgoltam, mint a leírás.

Nem lett hosszú, de még háromnegyedes ujjú sem.

Félkészen lengedezik a szélben :-)

Ennek rettentően egyszerű oka van, mégpedig a fonalhiány. Kac-kac, ugye? :-)
Pedig így van. Itt van ez a fonal, ami persze már nem kapható, és én tavaly télen horgoltam belőle egy kendőt, aminek nagyon tetszik a mintája, de nem fejeztem be, mint utóbb kiderült, kb. 20 cm hiányzott a körbehorgolásból, de én abban a hitben voltam, még több sor kell hozzá.
Megmértem, számolgattam. Az eredeti hosszú ujjú modell a méretemben 56 dkg fonal az eredetiből, amit persze nem lehet kapni.

28 dkg volt a kendő. Bátor tett volt belevágni, ugye?
Bíztam abban, hogy a fonal kicsit vékonyabb, és ezért az ujjatlan verziónak értékelhető hosszúságban ki kell jönnie. Az értékelhető hosszúságnak a legalább derékig leérőt neveztem meg.

Íme a teljes tunika, még nem teljesen készen

Örömmel jelentem, sikerült a tervet túlteljesíteni! Teljesen normális a hossza, sőt, ennél hosszabb már nem is kell, mert nem szerencsés ráülni egy horgolt felsőre.

Ja, hogy a WIP mit jelent? Work in Progress, vagyis azt, hogy épp most készül! :-)
A következő bejegyzésben megmutatom készen, nappali, normális fényben fényképezve, esetleg felvéve.

A mintát itt találod: http://www.redheart.com/free-patterns/mystique-tunic

Az eredeti fonala nem kapható Európában.
A modell nem kezdőknek való!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése