2015. január 17., szombat

Miért van annyi sapka?

Gondoltam, itt válaszolok arra  kérdésre, amit többen feltettek már nekem.
Van, aki unalmasnak találja, sőt, többen ki is nevetnek, mondván "csak" sapkát horgolok. Mondjuk ez így nem is igaz, az viszont igen, hogy többnyire kisebb projektjeim vannak.

Ezt a blogot is azért írom, hogy megmutassam a horgolást, annak szépségét másoknak, hogy minél többen kedvet kapjanak hozzá.
Elkészítési módokról, mintákról, technikákról írok, az elkészülő darabok mondhatni melléktermékek.

Legyező-szerű minta színátmenetes fonalból

Ahhoz, hogy egy új technikát, mintát megmutassak, nem kell feltétlenül hatalmas takarót, vagy téli kardigánt, ponchot készíteni. Egy sál, nyakmelegítő, sapka is meg tudja mutatni a mintát, a fonalat.

Ha valaki kezdő horgoló, a hatalmas projektet elvehetik a kedvét. Mindenki szereti, ha sikerül valami, így van ez a horgolással is. Egy kisebb darab hamarabb elkészül, még azelőtt, hogy az illető megunná, vagy feladná a küzdelmet. :-)

Horgolt kistáska

Ruhadarabot nagyon ritkán horgolok, mert felnőtt méretre elég nagy munka, sok fonal, és ha a végén az ember rájön, mégsem áll olyan jól, mint a modellen (akkor sem, ha a modell hasonló alkat volt), akkor nem szereti, nem hordja, és akkor már oda a sikerélmény is.

Horgolt négyzet

Ha nekiállnék egy több száz négyzetből álló takarónak, akkor hónapokig csak arról lenne szó, hol tartok. Ha a négyzetek azonos mintájúak, akkor csak a haladás mértékéről lehet beszámolni. Ez unalmas nekem is, az olvasónak is.
Ha minden négyzet más, akkor legalább van mit mutatni, de ilyen projekteket külföldi blogokban már többet is meg lehet találni. Nem látom értelmét annak, hogy nekiálljak egy ilyen takarónak.

Inkább kisebb, emberi léptékű horgolásokat mutatok, amik néhány óra alatt elkészülnek, olyanokat, amiket kevesebb horgolástudással is el lehet készíteni.

Idén a tuniszi horgolást favorizálom, tudom, ez még az eddigi posztok számából nem látszik. :-)

Tuniszi csipkeminta
A sapka ezután is hangsúlyos lesz, de pont amiatt, hogy akit az nem érdekel, unos-untalan ne találkozzon egy újabb horgolt sapkával, van egy másik blogom, ami csak a sapkák horgolásáról szól. Na, ott tényleg csak sapka van. De az nem baj, hiszen a blog címe is az: Horgolj sapkát!
Miről szólna, ha nem a sapka horgolásáról? :-)

Sapka furfangos mintával

Elárulom, hogy a kötött és horgolt sapkákkal kapcsolatban nekem is voltak ellenérzéseim, és amikor a fejre cuppanó sapkák korszaka volt, nem is hordtam ilyeneket. Évtizedekig kalapom volt, és ma is hordok kalapot is.
Ma már annyiféle sapkafazon van, hogy mindenki megtalálja azt az egy-két formát, ami jól áll, amiben jól érzi  magát.
Többen mondták már azt is, hogy jaj, nem áll jól egyik sapka sem, de felpróbáltam egy beret fazont, egy kicsit bővebb sapkát, és meglepődve láttam, nem is rossz. :-)

Ne feledkezzünk meg egy nagy csoportról, ahol a sapka nagyon fontos szereplő. A gyerekekről van szó. Egészen piciktől kezdve, óvodások, iskolások hordják a kötött vagy horgolt sapkákat.

Horgolt babasapka virággal

Ajándéknak is jó ötlet, egyedi és személyre szabott. Ahogy írni szokták, a szeretetet, a védelmet is belehorgolják a készítők.
Aki nem tud sapkát horgolni, szeretné megtanulni, mert van valaki, akinek szeretne egy sapkát készíteni.
Aztán kiderül, nem egy valakinek kell, mert jönnek a családból, a baráti körből a jelentkezők, különféle igényekkel, milyet kérnek. :-)

Ha a horgolás örömforrás, stresszoldó, stb, akkor nem árt, ha tényleg az, vagyis el is készülnek a tervezett munkák. Egy nem túl nagy projekt esetén erre nagyobb az esély.

Végezetül annyit, a sapkák maradnak, még rengeteg ötletem van, hogy milyen mintával, technikával készüljenek. :-)

1 megjegyzés:

  1. Szia! Egyetértek veled, pláne hogy én pont ezért tanultam meg horgolni! A kislányomnak szerettem volna venni egy horgolt sapkát, nagyon nehezen sikerült csak választanom, aztán mikor megkaptuk nagy lett rá! 2500ft-ért nem kívántam tovább próbálkozni, viszont már a kislányom is nyúzott a sapiért! Hát kénytelen voltam megtanulni! :) Azóta is rendszeresen fejlődésre sarkall a lánykám, mert mindig új kívánsággal áll elő! Ruhadarabok, amigurumi.... :)

    VálaszTörlés