2012. szeptember 7., péntek

Még egy All Shawl

Amikor megszeretsz egy mintát, újra és újra meg akarod horgolni, mert milyen lesz ilyen meg olyan, meg amolyan fonalból. Ugye?

Nálam a favorit az All Shawl, mert alapból 4 méretben van a leírásban, tehát látni különböző méretekben és stílusokban.

A mintát itt találod, ingyenes és ráadásul rajzos! Lehet, elsőre nem nagy durranásnak látod a kendőt, töltsd le a leírást, mert abban egy barna kendő szépen kiterítve látható, és igazán étvágygerjesztően néz ki! Ott jobban látod a mintát, a szélcsipkét.

A leírás olyannyira részletes, hogy leírja, melyik hosszhoz mennyi és milyen fonal kell, hányas tűvel ajánlja horgolni. A mintakép után is görgess, én ezt az első kendőnél nem tettem meg, utána csodálkoztam el, még mennyi információ van a leírásban!:-)

A fonalaknál láthatod a vastagságot jelző számokat is, így könnyebb megfelelőt találni. Szinte bármiből elkészíthető, kivéve a túl vékony fonal, azt nem próbálták ki. A zoknifonal már megfelelő vastagság, csipkefonalból nem ajánlák.

Egy dolgot kell megszoknod, a hosszított egyráhajtásos pálca horgolását. Én nevezem hosszítottnak, nem tudom, van-e egyáltalán hivatalos magyar neve. Ezelőtt még nem láttam így pálcát horgolni.

Készítése:
ráhajtás, beleböksz az előző sor két pálcája közti helyre, és áthúzod a szálat, majd nem a szokott módon kétszeri lehorgolással folytatod, hanem először egy ráhajtással csak az első szálat horgolod le, ezután a szokott módon folytatod az egyráhajtásos pálcát. Leírni bonyolultabb!

Az eredmény egy szép nagy egyráhajtásos pálca, amit 3 lépésben horgoltál le:-)
Nagyon haladós a minta, soronként kb. 2 cm-t nő a kendő!

A lustaság miatt én a legkisebbet kedvelem, meg ehhez kell a legkevesebb fonal is:-)

All Shawl félkészen Cotton Bamboo Batik fonalból

Azért szeretem ezt a kendőt, mert formája nem háromszög, hanem íves, ha akarnám, még egy cikket beletehetnék, és akkor a legnagyobb kendőt kapnám, ami elöl teljesen összeér.

Mekkora lesz ez a kendő? Nem tudom, mert már majdnem elértem a kendőtest méretét, és akkor a 6 sor csipke jön, ami simán megeszik 5 deka fonalat. Lehet, megnövelem 20 sorra, de ez nem biztos.
Jelenleg már nagyobb, mint az a kis kendő, ami vállig ér, és sálnak jó lesz. (Annyi fonalam volt csak.)

Az anyaga pamut-viszkóz keverék, elegánsabban szólva bambusz és pamut. A viszkózt bambuszból nyerték ki. Más fonalaknál nem tudom, hogy van ez, ennél a fonalnál bevallottan így történt:-)

A fonal a Schachenmayr smc Cotton Bamboo Batik fonala, mégpedig a pfau color. Olyan szilvás. Nekem nagyon tetszik.

A képen 10 deka fonal látszik, egy része a kendőben, kisebb része a kendőn:-)

A fonal selymes, kellemesen hűvös tapintású, nem ez lesz az, amiből téli pulcsit készítünk!

A kész kendőt is bemutatom majd!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése