2012. május 20., vasárnap

Zöld sál

Két napja találtam egy ingyenes leírást egy sálról. Jól nézett ki, csak nekem a színei miatt hordhatatlannak tűnt.

Színes sál
A RedHeart oldalán van, egész könnyen megtalálható helyen, de itt van a linkje:
http://www.redheart.com/free-patterns/frilly-motif-scarf

A színeken a legkönnyebb változtatni, és mivel kíváncsi voltam, elolvastam a mintát. Kiderült, hogy sokkal egyszerűbb, mint ahogy látszik. 5 sor az egész, 8 db ilyen nagy valamit kell előállítani és összehorgolni.

A terv nem maradt terv, elkészült a sál.

Zöld sálam
A sál zöldben
Mintha nem is ugyanaz lenne!:-) Persze a fonal is más, hiszen az eredeti a "jól ismert" Super Saver amerikai csodafonalból készül, amiből ott a bébiholmitól kezdve a szőnyegig mindent készítenek, a négyes tűtől a hatosig bármilyen méretűvel.

Az én fonalam valószínűleg vékonyabb és finomabb annál, de az ajánlott 5 mm-es tűt használtam. A képen valahogy hosszúkásnak tűnnek az eredeti motívumok, a leírás alapján köröket kell készíteni. Lehet, hogy az eredeti fonal súlyosabb.

Minta kicsit közelebbről
Minta kicsit közelebbről


Az én sálam 82 gramm fonalból készült.  Ha nem lóg, hanem szépen kiterítem, akkor 120 cm hosszú.
Az eredeti picit hosszabbra sikerült, nekem egy motívum 1,25 cm-rel rövidebb és keskenyebb, mint az eredeti. Ha viszont hagyom kilógni, akkor eléri a megfelelő méretet a hossza.

A sál annyira megtetszett, hogy elkészítettem színesben is. Ezt is megmutattam, méghozzá itt:
http://tanulj-horgolni.blogspot.hu/2012/06/bohokas-sal-szinesben.html

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése